مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 04:552020-10-19پزشكي

باردار شدن در همه گیری کرونا خطرناک است؟


یک کارشناس مامایی، اقدام به بارداری در شرایط همه گیری کرونا را در صورت سلامت زوجین بلامانع دانست و گفت: زوجینی که هیچگونه علائم ابتلا به کرونا را ندارند می توانند اقدام به فرزندآوری کنند.

- ایسنا/گیلان یک کارشناس مامایی، اقدام به بارداری در شرایط همه گیری کرونا را در صورت سلامت زوجین بلامانع دانست و گفت: زوجینی که هیچگونه علائم ابتلا به کرونا را ندارند می توانند اقدام به فرزندآوری کنند.

فاطمه نوروزی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به شرایط همه گیری کووید19، اظهار کرد: عامل ایجاد بیماری کووید19 یک ویروس جهش یافته از خانواده کروناویروس هاست که با علائمی همچون تب، لرز، گلودرد، سرفه های خشک و تنگی نفس ظاهر می شود.

وی دوره نهفتگی کووید19 را دو تا 14 روز دانست و افزود: بیمار مبتلا به کرونا به طور متوسط بین سه تا هفت روز نیز علائم بیماری را از خود بروز می دهد لذا در دوره نهفتگی بیماری، فرد آلوده بدون علامت به راحتی ویروس را انتقال می دهد و افراد سالم را آلوده می کند.

این کارشناس مامایی، با بیان اینکه خطر مستقیم ناشی از کووید19 بیشتر سلامت مردان را تهدید می کند، گفت: متاسفانه تاثیر طولانی مدت ناشی از این همه گیری می تواند به سلامت جسمی، روحی و اجتماعی زنان در خانواده و جامعه آسیب های جدی وارد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باردار شدن در همه گیری کرونا خطرناک است؟

باردار شدن در همه گیری کرونا خطرناک است؟